Varukorg

Just nu: kampanjpriser på alla presenningar!

Snabb frakt från 49:- Superenkel prisgaranti Beställ innan 11 för leverans samma dag

Moory levererar till alla adresser i Sverige. Vi har ett stort antal olika fraktsätt och speditörer att välja mellan. Fraktpriser anges på varje produktsida, och tillgängliga fraktsätt för just din order ser du enkelt i kassan.

Innehållsförteckning

  1. Fraktpriser
  2. Leveransbesked
  3. Varubrev
  4. Utlämningsställe
  5. Hemleverans
  6. Paketbox
  7. Specialleverans
  8. Ändring av leveransadress
  9. Leveransförseningar
  10. Transportrisk

Fraktpriser

Vi vill göra ditt båtliv enkelt. Därför har vi bara 2 fraktklasser. Du ser enkelt på varje produktsida vad den totala fraktkostnaden blir, och i kassan ser du vilka leveransval och fraktpriser som gäller för din order.

Vanliga paket – 49:-

För merparten (98%) av våra paket kostar frakten 49:-. Du kan välja andra fraktalternativ som i olika fall kostar lite mer (såsom paketbox och hemleverans), men det finns alltid ett alternativ för 49:-.

Du ser fraktalternativen (och priserna) när du lagt produkterna i varukorgen och gått till kassan.

Väldigt skrymmande eller väldigt tunga paket – 199:-

En liten del av våra produkter är väldigt skrymmande eller väldigt tunga – dvs. väger antingen mer än 35 kg eller är vars emballage är längre än 150 cm. Om din order innehåller en sådan produkt kostar frakten 199:-. Du ser enkelt på varje produktsida om en produkt är av denna typ.

För att ge en överblick över ungefär vilka typer av produkter som ingår är nedan en exempellista. Observera att denna lista endast är en illustration – det finns båtshakar som inte är skrymmande och det finns produkter som är skrymmande men som inte är med i nedan lista.

  • Spinnakerbommar
  • Bojringar
  • Båtshakar
  • Bryggstegar

Leveransbesked & avisering

Orderbekräftelse på ditt köp skickas direkt efter ordern är lagd. När din vara är bokad för upphämtning på lagret skickar vi ett leveransbesked till dig. Den leveranstidpunkt som anges är ett preliminärt avsändningsdatum. Du som kund kommer att bli aviserad av transportföretaget innan leverans och du får då närmare information om leveransdag och tid.

Postnords varubrev

Har du valt leverans med Postnord och varan är så liten att den kan skickas som brev kommer den hem till din brevlåda. Ibland kan brevet eller paketet ändå hamna på ett utlämningsställe i de fall brevbäraren bedömde att det inte gick ner i din brevlåda. I så fall får du ett SMS om detta.

Leverans till utlämningsställe

Har du valt leverans till ett utlämningsställe skickar vi paketet till ditt valda ombud i närheten av din leveransadress. Leveransen sker till DHL’s eller Postens utlämningsställen beroende på vad du har valt. Du får ett SMS eller en brevavisering när varan är framme och går att hämta ut hos ditt ombud. Du kan sedan hämta ut din vara när det passar dig. Normalt måste dock varan hämtas inom 14 dagar. Du får mer information i samband med leveransen till utlämningsstället. Varan kan endast hämtas ut av personen som står som leveransmottagare. Det sker en legitimationskontroll vid uthämtning av varan.

Hemleverans

I nuläget erbjuder vi hemleverans via Budbee. Om du inte fick alternativet hemleverans i vår checkout beror det på att Budbee inte levererar i ditt område. I så fall måste du välja annat fraktsätt. Du får kontinuerlig uppdatering av paketets väg från Budbee, och du kan se var paketet befinner sig i Budbees app (som du kan ladda ner på Google Play eller Appstore).

För alla leveranser gäller transport fram till tomtgräns på körbar väg om inget annat anges. Om du bor i ett lägenhetshus levereras varorna till porten. Om du bor i ett bostadsområde med någon form av tillträdeshinder såsom låst bom, stängd grind eller dylikt så levereras varorna så långt det är farbar väg.

Du blir aviserad av transportföretaget innan leverans på det aviseringstelefonnummer du anger vid köpet. Transportföretaget lämnar normalt en ungefärlig leveranstidpunkt på cirka 3 till 4 timmar och det krävs att en myndig mottagare kvitterar godset, denne måste också kunna legitimera sig. Vi kan tyvärr inte påverka transportörens tider och kördagar. I vissa områden i Sverige kan det förekomma att transportören enbart har hemleverans vissa dagar i veckan.

Vid mottagande av varorna ska de inspekteras noggrant innan leveransen kvitteras. Om det finns synliga skador på emballage eller på varan ska detta noteras på fraktsedeln innan du kvitterar den. Om du godkänt att den utkörande bilen får ställa godset vid din dörr har du tagit över ansvaret vid det tillfälle du godkände det förfarandet.

Leverans till paketbox

Vi samarbetar med både Budbee och Instabox för leverans till paketboxar. Du får en avisering av transportföretaget så snart ditt paket är på väg till boxen, och du får ytterligare ett när paketet är klart för uthämtning. Då får du också din kod som du skall använda för att öppna boxen när du hämtar ditt paket.

Specialtransport

Vissa skrymmande och tyngre produkter, som exempelvis vattenskoter-bryggor kommer att levereras med en kranbil, hjullastare eller annan form av specialtransport fram till porten om du bor i lägenhetshus eller fram till tomtgräns om du bor i villa. Det är viktigt att du som kund planerar mottagandet av varorna i förväg. Vid frågor gällande fraktkostnad var vänlig kontakta vår kundservice.

Ändring av leveransadress

När varan har lämnat lagret går det inte att ändra leveransadressen. Därför är det extra viktigt att du innan order genomförs och godkänns kontrollerar att leveransadressen är helt korrekt.

Leveransförseningar

Vi är supermåna om att du skall få ditt paket så snart det bara går – vi vet hur det är när man skall ut med båten och det är bråttom! Ibland blir det ändå inte som vi tänkt oss. Vid eventuella leveransförseningar informeras du om möjligt alltid om dessa. Skulle en leveransförsening mot förmodan uppstå har du självklart rätt att utan kostnad häva köpet.

Transportrisk

Vi står givetvis för alla skador som kan uppstå under transporten hem till dig. Vid en stor majoritet av alla försändelser kommer såklart paketet fram i toppenskick. Om du vid mottagandet mot förmodan skulle upptäcka att försändelsen är transportskadad, antingen på produkten eller på emballaget ber vi dig att genast och på plats anmäla detta till fraktbolaget genom att notera skadan på fraktsedeln innan leveransen kvitteras.

Anmäl därefter skadan direkt till vår kundservice så att vi på bästa sätt kan hjälpa dig med reklamationen. Detsamma gäller för eventuella dolda skador som upptäckts på produkten eller försändelsen. Skadan ska anmälas till oss inom 7 arbetsdagar från mottagandet av leveransen. Vi hade gärna erbjudit längre tid – men det är speditörerna som styr över detta tidsfönster. Det är därför viktigt att du packar upp och inspekterar dina produkter noggrant direkt efter att leveransen har utförts.

Om skada har uppstått skall du inte använda produkten utan så fort du kan kontakta vår kundservice. Det är också viktigt att du sparar emballaget så att skadan kan besiktigas vid när vi hjäper dig med ditt ärende. Självklart ser vi till att du får en ny oskadad produkt.