Varukorg

Just nu: kampanjpriser på alla presenningar!

Snabb frakt från 49:- Superenkel prisgaranti Beställ innan 11 för leverans samma dag

Beställningsprocessen

Våra priser

Alla våra priser är alltid inklusive moms. Priserna varierar över tiden och vi förbehåller oss rätten att ändra priser på daglig basis; för att vi skall kunna hålla så låga priser som vi gör behöver vi följa marknaden noggrant. Kampanjpriser är giltiga under begränsad tid.

Att beställa på moory.se

I det sista steget av beställningsprocessen får du bekräfta att du läst dessa köpvillkor och att du godtar dessa genom att genomföra din beställning. När du beställt något av oss får du en orderbekräftelse av oss via e-post till den adress som du angav när du beställde. Orderbekräftelsen är också en bekräftelse på att du godtagit dessa köpvillkor. Vi kan tyvärr inte ingå avtal med minderåriga personer under 18 år utan målsmans godkännande, och vi kan inte heller ingå avtal med kunder med leveransadress utanför Sverige och Danmark. Vi tar hand om din order inom 24 timmar och normalt levereras ordrar inom 1-2 dagar i hela Sverige.

Betalningsförfarandet

Betalning av din order

Köp först betala sen är Klarna Faktura. Du skall betala inom 30 dagar från det att vi skickar din order. Fakturan får du i samband med leverans. Du behöver inte uppge några kortuppgifter och din betalning sker efter att du har fått dina varor. Fakturan är kostnadsfri. Om du skulle ångra dig eller behöva returnera ordern kommer Klarna automatiskt att stryka din faktura. Om du vill vänta med att betala ett tag går det bra; kontakta Klarna så kan du få anstånd med betalningen mot en avgift. Du kan alltid ladda ner dina fakturor från Klarna.se.

Klarna Konto är en kontokredit som Klarna tillhandahåller och som ger dig möjlighet att delbetala dina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av det totala utnyttjade kreditbeloppet. Lite beroende på kredittid kan avgifter tillkomma.

Betala Direkt är betalning via ditt bankkonto. Detta innebär en automatisk dragning från ditt bankkonto och baseras på autogiro. Pengarna dras från ditt konto ca två bankdagar efter att köpet genomförts eller att ordern skickats från oss. Betala Direkt kostar inget.

Banköverföring är likt Betala Direkt betalning via ditt bankkonto. Pengarna dras från ditt bankkonto direkt efter att du har lagt din beställning. Banköverföring kostar inget för dig.

Kortbetalning är betalning med kredit eller betalkort. Du får möjlighet att betala med Visa eller MasterCard. Kortbetalning kostar inget för dig.

Här hittar du mer information om Klarna och du kan läsa deras användarvillkor här.

Om du missar att betala din faktura eller en delbetalning kan en påminnelseavgift tillkomma. Om din order är på ett belopp understigande 60 kr tillkommer en avgift om 29 kr. Om din order är på ett belopp om 60 kronor eller överstigande 60 kronor tillkommer en avgift om 60 kr. Därtill tillkommer i båda fallen en dröjsmålsränta om 24% plus gällande referensränta. Om du fortsatt inte betalar din order kan fordran överlämnas till ett inkassobolag med ytterligare tillkommande inkassokostnader.

Via Klarna Konto erbjuds du också delbetalning. Man kan välja om man vill betala ett fast belopp per månad eller om man vill betala i sin egen tag och enligt förmåga. Du måste minst betala 50 kronor i månaden eller 1/24 av det återstående beloppet. En avgift på 29 kronor tillkommer på fakturan. Du kommer att få hem din order innan du behöver betala, och du samlar alla dina köp på en månadsfaktura.

Exempel: Om din order är på ett belopp om 10,000 kronor och du väljer att delbetala under 12 månader gäller följande;

  • Ingen uppläggningsavgift
  • Effektiv ränta är 18,9%
  • Kreditköpspris blir 10 969 kronor
  • Antal delbetalningar i detta exempel är 12 stycken om 914 kronor vardera
  • Fast delbetalning

Du kan också välja att delbetala din order enligt ett fast betalningsschema om 6, 12 eller 24 månader. I detta fall beräknas räntekostnaden på det utestående beloppet – det innebär att din månadskostnad blir högre första månaden och lägre sista månaden. När du lägger din order kommer en kreditprövning att göras – om du är ny kund för Klarna kommer en kreditupplysning att tas. I så fall får du en kopia på upplysningen via post.

Skyldighet att betala

Du är alltid skyldig att betala din order i tid och i sin helhet enligt det valda betalningsalternativet även om du senare väljer att returnera hela eller delar av din order. Om vi inte erhåller betalningen i tid tillkommer påminnelseavgift och dröjsmålsränta om 24% plus vid varje tid gällande referensränta fastställd av Riksbanken.

Fraktvillkor

När din vara är bokad för upphämtning på lagret skickar vi ett leveransbesked till dig. Den leveranstidpunkt som anges är ett preliminärt avsändningsdatum. Du som kund kommer att bli aviserad av transportföretaget innan leverans och du får då närmare information om leveransdag och tid.

Fraktpriser

Vi vill göra ditt båtliv enkelt. Därför kan du alltid få ditt köp levererat för 49 kronor i frakt – oavsett vad du köper. Fri frakt tror vi inte på – frakten kostar något både för oss och för miljön. Däremot är vi allergiska mot krångliga regler och villkor. Enklare båtliv!

Du kan välja andra fraktalternativ som i olika fall kostar lite mer såsom paketbox och hemleverans. Du ser dina fraktpriser i vår checkout. Där kan du välja mellan DHL, Postnord, Budbee och Instabox.

Postnords varubrev

Har du valt leverans med Postnord och varan är så liten att den kan skickas som brev kommer den hem till din brevlåda. Ibland kan brevet eller paketet ändå hamna på ett utlämningsställe i de fall brevbäraren bedömde att det inte gick ner i din brevlåda. I så fall får du ett SMS om detta.

Leverans till utlämningsställe

Har du valt leverans till ett utlämningsställe skickar vi paketet till ditt valda ombud i närheten av din leveransadress. Leveransen sker till DHL’s eller Postens utlämningsställen beroende på vad du har valt. Du får ett SMS eller en brevavisering när varan är framme och går att hämta ut hos ditt ombud. Du kan sedan hämta ut din vara när det passar dig. Normalt måste dock varan hämtas inom 14 dagar. Du får mer information i samband med leveransen till utlämningsstället. Varan kan endast hämtas ut av personen som står som leveransmottagare. Det sker en legitimationskontroll vid uthämtning av varan.

Hemleverans

I nuläget erbjuder vi hemleverans via Budbee. Om du inte fick alternativet hemleverans i vår checkout beror det på att Budbee inte levererar i ditt område. I så fall måste du välja annat fraktsätt. Du får kontinuerlig uppdatering av paketets väg från Budbee, och du kan se var paketet befinner sig i Budbees app (som du kan ladda ner på Google Play eller Appstore).

För alla leveranser gäller transport fram till tomtgräns på körbar väg om inget annat anges. Om du bor i ett lägenhetshus levereras varorna till porten. Om du bor i ett bostadsområde med någon form av tillträdeshinder såsom låst bom, stängd grind eller dylikt så levereras varorna så långt det är farbar väg.

Du blir aviserad av transportföretaget innan leverans på det aviseringstelefonnummer du anger vid köpet. Transportföretaget lämnar normalt en ungefärlig leveranstidpunkt på cirka 3 till 4 timmar och det krävs att en myndig mottagare kvitterar godset, denne måste också kunna legitimera sig. Vi kan tyvärr inte påverka transportörens tider och kördagar. I vissa områden i Sverige kan det förekomma att transportören enbart har hemleverans vissa dagar i veckan.

Vid mottagande av varorna ska de inspekteras noggrant innan leveransen kvitteras. Om det finns synliga skador på emballage eller på varan ska detta noteras på fraktsedeln innan du kvitterar den. Om du godkänt att den utkörande bilen får ställa godset vid din dörr har du tagit över ansvaret vid det tillfälle du godkände det förfarandet.

Leverans till paketbox

Vi samarbetar med både Budbee och Instabox för leverans till paketboxar. Du får en avisering av transportföretaget så snart ditt paket är på väg till boxen, och du får ytterligare ett när paketet är klart för uthämtning. Då får du också din kod som du skall använda för att öppna boxen när du hämtar ditt paket.

Specialtransport

Vissa skrymmande och tyngre produkter, som exempelvis vattenskoter-bryggor kommer att levereras med en kranbil, hjullastare eller annan form av specialtransport fram till porten om du bor i lägenhetshus eller fram till tomtgräns om du bor i villa. Det är viktigt att du som kund planerar mottagandet av varorna i förväg. Vid frågor gällande fraktkostnad var vänlig kontakta vår kundservice.

Ändring av leveransadress

När varan har lämnat lagret går det inte att ändra leveransadressen. Därför är det extra viktigt att du innan order genomförs och godkänns kontrollerar att leveransadressen är helt korrekt.

Leveransförseningar

Vi är supermåna om att du skall få ditt paket så snart det bara går – vi vet hur det är när man skall ut med båten och det är bråttom! Ibland blir det ändå inte som vi tänkt oss. Vid eventuella leveransförseningar informeras du om möjligt alltid om dessa. Skulle en leveransförsening mot förmodan uppstå har du självklart rätt att utan kostnad häva köpet.

Transportrisk

Vi står givetvis för alla skador som kan uppstå under transporten hem till dig. Vid en stor majoritet av alla försändelser kommer såklart paketet fram i toppenskick. Om du vid mottagandet mot förmodan skulle upptäcka att försändelsen är transportskadad, antingen på produkten eller på emballaget ber vi dig att genast och på plats anmäla detta till fraktbolaget genom att notera skadan på fraktsedeln innan leveransen kvitteras.

Anmäl därefter skadan direkt till vår kundservice så att vi på bästa sätt kan hjälpa dig med reklamationen. Detsamma gäller för eventuella dolda skador som upptäckts på produkten eller försändelsen. Skadan ska anmälas till oss inom 7 arbetsdagar från mottagandet av leveransen. Det är därför viktigt att du packar upp och inspekterar dina produkter noggrant direkt efter att leveransen har utförts.

Om skada har uppstått skall du inte använda produkten utan så fort du kan kontakta vår kundservice. Det är också viktigt att du sparar emballaget så att skadan kan besiktigas vid när vi hjäper dig med ditt ärende. Självklart ser vi till att du får en ny oskadad produkt.

Retur & Reklamation

Ångerrätt

Vi erbjuder dig ångerrätt i hela 360 dagar från leveranstillfället. Du kan också ångra ditt köp på delar av din order om du inte skulle vara nöjd eller om du ångrar dig. Se nedan hur du gör för att skicka tillbaka dina varor till oss.

Byte av produkt

Vill du byta en produkt till annan modell, färg eller storlek kan du göra det enkelt genom att returnera produkten och beställa en ny på moory.se. Notera att det blir ett nytt köp.

Retur av paket

Skulle du ångra dig, vara missnöjd med ditt köp eller vill byta till annan vara så kan du returnera dina varor till oss. För att göra detta skickar du helt enkelt tillbaka paketet till oss – vi skickar alltid med returfraktsedel i varje paket. Om du använder den medskickade returfraktsedeln kommer du att bli debiterad 89 kronor för returfrakten via Klarna. OBS: det är jätteviktigt att du packar de produkter som du skall skicka tillbaka i samma paket eller samma storlek på paket som du fick från oss.

Du är också välkommen att skicka tillbaka paketet på eget vis och betala frakten direkt till vilket fraktbolag du vill. Vi hanterar returen så snart paketet återkommit till oss. För mer fullständig information om din ångerrätt kan du gå till konsumentsverkets hemsida genom att klicka här.

Det är viktigt att att produkten skickas tillbaka till oss i säljbart skick; det innebär att den skall vara förpackad i originalförpackningen och den skall inte ha använts. Ingen form av tejpning på originalförpackningen kan accepteras – därför måste du använda ett robust ytteremballage. Alla etiketter skall sitta kvar på varorna och eventuella manualer skall bifogas.

Det är du som har ansvaret att en retur kommer tillbaka till oss; om vi inte mottar din produkt kan vi inte godkänna returen. Det är också ditt ansvar att produkten inte skadas under transporten. Vi förbehåller oss rätten att göra avdrag på din retur för skadat emballage.

Vi hanterar normalt returer inom 5 dygn från det att vi mottog den. Returer kan inte skickas mot Postförskott/Efterkrav eller som rekommenderat brev. Det går inte heller att skicka tillbaka en retur genom att posta den med frimärken – utan frakttjänsten behöver vara av den typ som körs ut till vårt lager. Returen får alltså inte hamna hos ett ombud eller liknande.

Efter mottagen och accepterad retur genomför vi återbetalning senast inom trettio dagar från det att vi tog emot returen. Återbetalning sker aldrig kontant utan alltid antingen genom tillbakabetalning på ditt kort eller genom insättning på ditt bankkonto.

För att vi skall kunna godkänna din retur måste du kunna bevisa att du köpt varan av oss; därför skall du alltid spara orderbekräftelse och kvitto på betalningen.

Outlöst paket hos ombud

Om du har beställt produkter från oss med leverans till ombud och du inte hämtar ut ditt paket inom 14 dagar skickas det tillbaka till oss. Då kommer du att bli debiterad för frakten (tur och retur: 49 kronor + 89 kronor) samt en hanteringskostnad på 120 kronor dvs totalt 258 kronor inklusive moms.

Hämta istället ut paketet och använd returfraktsedeln som finns med i försändelsen. Då kommer du bara att bli debiterad 89 kronor för returfrakten.

Retur och reklamation avseende kampanjvaror

Om du vill returnera eller reklamera en kampanjprodukt eller då du använt en rabattkod går det bra. Du kommer då att ersättas med en ny likvärdig vara till det totala belopp som du betalade för din ursprungliga vara. Om detta inte går kommer vi att återbetala ett belopp som motsvarar det du betalade vid din ursprungliga order.

Reklamation av vara

Om en produkt inte fungerar, är skadad eller inte motsvarar den beskrivning som vi har angivit vid köptillfället kan du reklamera produkten. Det är bara ursprungliga fel som omfattas av reklamationsrätten. Om du har använt produkten och fel har uppstått på grund av normalt slitage gäller inte reklamationsrätten. Reklamation skall göras inom skälig tid, dock senast inom två månader. Vid reklamation av en produkt skall du kontakta kundtjänst. Det gör du genom att maila oss på hej@moory.se. Därefter skickar du tillbaka varan enligt ovanstående beskrivning.

Produktgaranti

Vi erbjuder 1 års garanti på samtliga varor som vi säljer på Moory. Garantin gäller för tillverkningsfel. Skador som uppstår vid montering eller av verktyg som använts vid montering täcks inte av garantin.

Övriga villkor

Konsumentskydd

Dessa köpvillkor gäller det köpavtal som du som kund sluter med Moory Nautics AB när du beställer en vara från oss. Dessa villkor och dina och våra avtalsrättsliga förhållanden i alla köp på moory.se styrs av Konsumentköplagen (SFS 1990:932), Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) samt Personuppgiftslagen (SFS 1998:204).

Force Majeure

I händelse av omständigheter som står utanför vår skäliga kontroll skall våra förpliktelser att fullgöra köpeavtalet mellan dig och oss skjutas upp så länge omständigheterna så kräver. Detta kan till exempel gälla vid händelse av strejk, blockad, sabotage, krig, terrorism, brand, översvämning, naturkatastrof, ändrad lagstiftning, myndighetsåtgärder eller liknande händelser. Om en sådan försening överstiger 2 månader har såväl du som Moory Nautics AB rätt att häva avtalet med omedelbar verkan utan att någon skyldighet att betala skadestånd till någon part föreligger.

Dina personuppgifter

Vi ansvarar för att de personuppgifter som du lämnar när du köper något av hanteras i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL). När du godkänner köpeavtalet mellan dig och Moory (genom att slutföra köpet) samtycker du till att dina uppgifter sparas. Vi sparar dina uppgifter för att kunna behandla din order och genomföra ditt köp samt för att underlätta för dig vid kommande köp. Därtill behöver vi kunna uppdatera din orderstatus. Vi använder också dina uppgifter för att skicka ut erbjudanden från Moory genom sms, e-post eller annan direktreklam. Du kan alltid be att få ta del av de sparade uppgifterna, och du kan alltid ändra dom eller be oss radera dom. Du kan när som helst återta ditt medgivande till att få erbjudande från oss. Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter i vår integritetspolicy.

Pris- och produktinformation

Vid eventuella felaktigheter i pris eller lagerstatus i vår webbshop vid tillfället för ditt köp förbehåller vi oss rätten att häva avtalet om köp oss emellan. Det kan gälla om en vara inte längre finns tillgänglig eller har utgått; i de fall så sker är Moory inte längre skyldig att tillhandahålla varan men kan om så är möjligt erbjuda en alternativ vara.

Om en vara är presenterad med ett felaktigt pris; i synnerhet om ett pris av misstag presenteras som är så lågt att det är uppenbart att priset inte kan vara korrekt har Moory rätt att häva avtalet om köpet.

Alla bilder på moory.se skall ses som illustrationer och vi kan inte garantera att de alltid visar produktens exakta utseende.

Cookies

Moory och Klarna använder sig av så kallade ”cookies”. En cookie är en liten textfil som sparas i din webbläsare och hjälper oss att minnas vem du är så att du får en bättre köpupplevelse. Vi använder oss av cookies för att förenkla köpprocessen och för att förbättra och analysera vår webbshop.

Omdömen

När du lämnar omdömen och rekommendation av produkter i vår webbshop ger du oss samtidigt tillstånd att publicera dessa på moory.se och i andra medier och kanaler. Vi förbehåller oss rätten att inte publicera lämnade omdömen eller lägga till eller ta bort enligt vårt eget gottfinnande.

Övrigt

Vid en eventuell tvist försöker vi i så stor utsträckning som det är rimligt att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Vi följer givetvis alltid svensk lag.

Vi förbehåller oss också rätten att avbryta och annullera beställningar i fall av tryckfel på sajten, tekniska problem eller vid avsiktliga eller oavsiktliga mass-beställningar. Om vi har uppgett felaktig information har du alltid rätt att häva ditt köp – se ovan. Vi reserverar oss för försenade varor från leverantör och för slutförsäljning av vara innan vi hunnit leverera till dig. Du får naturligtvis tillbaka pengarna för varan om du inte är nöjd.

Om du har frågor kring innebörden av dessa köpvillkor eller om ångerrätt, reklamationer, transportskador eller något annat är du välkommen att kontakta vår kundtjänst genom att maila till hej@moory.se.

Om du har frågor omkring delbetalning eller fakturor skall du vända till Klarna direkt. Du når Klarna på telefon 08-120 120 10.